Missing Julia

RECENSIONI

  • This novel is a compulsive page-turner that held me engrossed deep into the night, so eager was I to discover Julia’s dark secret and the reason for her flight. Dunne is a very talented storyteller, and, as the threads of the tale unravelled and the tension built, I found it impossible to resist the urge to race on towards the revelation and climax… There are darkness and suspense aplenty in Missing Julia, but so too is there raw emotion in all its stark, vulnerable and fragile humanity. … Immensely readable fiction … [written in] her by now trademark elegant and intelligent prose.

    The Irish Times Missing Julia
  • (the novel) … is replete with her storytelling skills … her writing is captivating.

    Irish Independent Missing Julia
  • Catherine Dunne has a great talent for making the minutiae of life fascinating, and for exploring the emotional background of her characters with great finesse.

    Sunday Tribune Missing Julia
  • A tense, dramatic read...

    Image Magazine Missing Julia
  • A powerful novel from a bestselling author that deals with life, love and what drives people to seek peace and forgiveness.

    U Magazine Missing Julia

Julia Seymour è una donna brillante, affidabile, concreta; ha una vita piena e molti affetti, e non ha mai smesso di amare la propria professione di medico. Perché, allora, una mattina di fine ottobre lascia tutto – casa, figlia, compagno – senza una parola, come se non si aspettasse di tornare?

Una fuga, quella di Julia, pianificata fin nei minimi dettagli. A ogni tappa un’amica fidata, che le offre riparo e sostegno senza fare troppe domande, mentre dal passato condiviso affiorano esperienze, ricordi, e forse anche la chiave per capire le vere ragioni del suo gesto, assai più generoso e altruista di quanto potrebbe sembrare.

In parallelo, il tenace inseguimento di William, che stava per chiederle di sposarlo e non si dà pace, pronto a cogliere gli indizi che – ne è sempre più convinto – Julia ha intenzionalmente disseminato per lui, affermato autore di thriller, lungo il cammino. La sua ricerca lo porterà a compiere un viaggio nello spazio – da Dublino a Londra alla lontana e misteriosa India, dove tutte le tracce sembrano portare – e soprattutto nel tempo, in quel passato di Julia segnato in maniera indelebile da una scelta difficile e dolorosa.

The Death of a Child

This website uses to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.